2012. november 29., csütörtök

Zabpelyhes keksz

Tegnap vendégségbe jött hozzánk kislányom "barátnője" anyukájával. Erre az alkalomra szerettem volna készíteni valami édes harapnivalót, ami akár még egészségesnek is nevezhető. Így jutott eszembe a méltatlanul régen készített zabpelyhes keksz receptem.Be is vásároltam hozzá, és már hétfőn elkészítettem a vendégeknek szánt adagot, amely a tálalásig egy pléhdobozban várt a sorára.
Mivel zabpelyhet 25 dkg- os kiszerelésben találtam, így ehhez arányosítottam a hozzávalókat (a recept eredetileg 30 dkg zabpelyhet ír elő).
Ízesítésként nem csak a receptben írt tortadarát, mazsolát- de diót, meggyet, mandulát, kókuszt, mogyorót is használhatunk. 


Hozzávalók:

25 dkg zabpehely
21,5 dkg RAMA margarin
10 dkg kristálycukor (aki jobban kedveli az édes ízeket, tehet bele többet)
8,6 dkg liszt
2 tojás
2 csomag vaníliás cukor
csipet fahéj
kakaós tortadara (Rokokó)- kb. fél csomag
mazsola- kb. 5 dkg

A sütőt előmelegítjük 175 fokra, egy nagyobb méretű tepsit margarinnal kikenünk, és sütőpapírt helyezünk rá.
A zabpelyhet, cukrot, vaníliáscukrot, lisztet, fahéjat egy tálba szórjuk és összekeverjük, majd belemorzsoljuk a margarint. Ezután adjuk hozzá a tojásokat, és az ízesítőket (tortadara, beáztatott, lecsepegtetett mazsola).
Fél evőkanálnyi halmokat rakosgatunk a tepsibe, és kb. fél cm magasra lapítjuk őket. 30- 35 percig sütjük a kekszeket, amíg világos barnára sül az aljuk.
Kb. 30 db keksz lesz ebből az adagból.
Miközben sült a süti, Eszter a babakocsiban pihente ki az éjszakai ébredések okozta fáradtságot:)
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése