2012. november 5., hétfő

Házi kenyérlángos

Manapság nincs karácsonyi vásár, majális vagy búcsú kenyérlángos nélkül.
Ezt a remek, laktató ételt otthon is könnyen elkészíthetjük. Már többször kápráztattam el vele vendégeket is.
Az én verziómban a tészta Stahl Judit- féle pizza tészta, erre jön sok tejföl, bacon, lilahagyma és sajt. Hmm:)

De lássuk a receptet részletesen:

Hozzávalók (4 személyre):

1 kiló liszt
2 lapos evőkanál só
1 evőkanál szárított oregáno
frissen őrölt fekete bors- én készen kapható durvára őrölt színes borsot szoktam használni
2 tasak szárított élesztő

 2 teáskanál cukor
6 deci langyos víz
6 evőkanál olívaolaj
+ olívaolaj a tál kikenéséhez


A feltéthez:
1 nagy doboz tejföl
2-3 gerezd fokhagyma
2 fej lila hagyma
20-25 dkg kockázott bacon szalonna
esetleg egy kevés juhtúró
15 dkg kemény, reszelhető trappista sajt
 
 Először egy kisebb tálban langyosra melegítem a lisztet a mikróban- legalacsonyabb fokozaton kb. 2 perc. Majd hozzákeverem a sót, oregánót, borsot.
Majd egy nagy tálba szórom az élesztőt, cukrot- langyos vízzel és olívaolajjal elkeverem egy kézi habverővel csomómentesre.
Fokozatosan hozzáadagolom a fűszeres lisztet, és kézzel dagasztom a tésztát kb. 10 percig. 
Majd egy kiolajozott tálba teszem a tésztát és kb. 45 perc alatt duplájára kelesztem.
Ezután lisztezett deszkára borítom, és sodrófával- kézzel kb. 1 cm vastagságúra nyújtom, húzogatom, és a tésztát beleillesztem egy tepsibe.
220 fokra előmelegített sütőben kb. 10 percig elősütöm a tésztát üresen. (Erre azért van szükség, hogy a tejföl ne áztassa el a tésztát.)
Ezalatt belekeverem a tejfölbe a zúzott fokhagymát, karikára vágom a hagymát, lereszelem a sajtot.
A sütőből kivett, félig megsült tésztát megkenem a tejföllel, rászórom a szalonna kockákat, hagymakarikákat,(rámorzsolom a juhtúrót) majd bőségesen meghintem reszelt sajttal. 
Így visszateszem a sütőbe- a sütőrácsot magasabbra helyezve, és még kb. 15-20 percig sütöm vigyázva, hogy ne égjen meg az alja, mert akkor kemény lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése