2012. november 12., hétfő

Avokádó krém

Az avokádóról nagyon sok jót olvastam már, de ha fel kell idéznem miért egészséges is ez a finomság, talán csak annyi jut eszembe, hogy jót tesz a szívnek. 
Most utánanéztem, és az alábbi infókat találtam róla:

Nem kevesebb, mint 11 vitamint  és 17 ásványi anyagot tartalmaz.Kitűnő antioxidáns, A, B1-, B2-, B3-, B6-, B6-,C-, és E-vitamint tartalmaz, valamint káliumot, kalciumot, nátriumot, magnéziumot, foszfort és vasat is. Remek szer a depresszió, levertség és fáradtság ellen, jó hatással van az emésztésre, és jót tesz a csontjainknak is.
 Az avokádóban lévő jótékony, többszörösen telítetlen zsírsavak rendkívül jó hatással vannak a szívre, az erekre és csökkentik a koleszterinszintet.(forrás)
Mivel kislányom lassan megkaphatja az anyatej után az első falatokat is, utána néztem, és azt találtam, hogy az avokádót a babák is fogyaszthatják már 6 hónapos kortól- például banánnal összeturmixolva.
Mivel az aligátorkörtét, vagyis az avokádót most akciósan árulják az Auchan- ban (179.- Ft- ért darabját), gyorsan vásároltam belőle, és ma az alábbi egészséges kencét készítettem:
Az avokádókrém hozzávalói:
1 db érett, puha avokádó
1 gerezd fokhagyma
durvára őrölt színes bors
1 evőkanál majonéz

Az avokádót kettévágjuk, kimagozzuk és meghámozzuk.Kis kockákra vágjuk, és villával összetörjük.Belekeverjük a megtisztított és átnyomott fokhagymát, ízlés szerinti mennyiségű sót és borsot, majd a majonézt. Simára keverjük és pirítósra kenve fogyasztjuk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése