2012. november 19., hétfő

Félszülinapra Féltorta dukál!

Kislányom szombaton volt 6 hónapos. A "félszülinapra" készítettem egy fél tortát, vagyis "Féltortát".Az ötlet nem tőlem származik, hanem anyósomtól. Mikor múlt héten megemlítettem neki, hogy készülünk a "félszülinapra", ő javasolta, hogy süssek egy tortát. De ne egészet, hanem egy felet.
A receptet már régen kinéztem innen.El is kezdtem a sütést- mindenből fél adagot számítva, és követve a receptben található leírást. Biztosan én csináltam valamit rosszul, mivel elég lapos, sűrű lett a tészta.
Ezért némi módosítást eszközöltem, mikor a tortát másodjára, egész adaggal készítettem el.
 Így már tökéletes, és nagyon finom lett!

Vaníliás Féltorta

Hozzávalók:

 tészta:

13 dkg liszt
25 dkg cukor
1 cs vaníliáscukor
1 cs főzős vaníliás pudingpor,
2 tk sütőpor
4 tojás
kb. 1 dl tej


krém:

1/2 liter Hulala- növényi alapú habtejszín
1 cs Aranka vanília ízű krémpor
kevés rumaroma
1 db mandarin

díszítéshez:
1 kivi
1 mandarin 



Összekeverjük a lisztet, a vaníliás pudingot (a pudingot nem kell megfőzni, por állagúként keverjük a liszthez) és a sütőport. Egy másik tálban habosra keverjük a tojássárgákat a cukorral és a vaníliás cukorral. A tojásos masszához adagoljuk apránként a lisztes keveréket, majd a tejet. Kis sóval habbá verjük a 4 db tojásfehérjét, és finoman a tésztához keverjük. Én szilikonos tortaformában sütöttem, ezt nem kell vajazni, lisztezni. A formám 26 cm átmérőjű.
A tésztát 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig- tűpróbáig sütjük,  majd kihűtjük.
A könnyű krémet nagyon egyszerű elkészíteni: A pudingport fél liter Hulalával kemény habbá verjük robotgép segítségével. Adun hozzá ízlés szerinti mennyiségű rumaromát.
A kihűlt tortalapot lapjában a következő trükk segítségével könnyen kettévághatjuk: kb. fél cm mélységig körbevágjuk a tortalapot körben, ott ahol a végleges vágást szeretnénk majd megejteni. Majd az így keletkezett résbe helyezünk egy kb. 30 cm- es erős cérnaszálat. Megkérünk valakit, hogy helyezze a kezét finoman a tortalap tetejére, eközben mi hirtelen, erősen meghúzzuk a cérnaszál két végét úgy, hogy a keletkezett hurok elfelezze a tortalapunkat.
Mivel én féltortát készítettem, a keletkezett lapokat keresztben is kettévágtam, így 4 db. fél tortalapot kaptam. A lapokat megkentem a krémmel- minden rétegre szórtam apróra vágott, hártyájától megszabadított mandarint, majd az egész tortát kívülről is lekententem a krémmel. Az oldalát lapmandulával, a tetejét pedig kivi és mandarin szeletekkel díszítettem. A kiviből könnyen lehet betűket és számokat is formázni- így alakítottam ki az 1/2 feliratot a torta tetejére





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése