2012. november 7., szerda

Felkészülés a Baba fogadására

Nemsokára hat hónapos lesz a kislányom, nagyon élvezem a vele együtt töltött időt- és szívesen emlékszem vissza arra az időszakra is, amikor még csak vártam őt. 
Nagy izgalommal vásárolgattam a babaholmikat, felszereléseket, bútorokat. Igyekeztem minél kevesebb felesleges dolgot venni- de így, már gyakorlott anyukaként jobban átlátom mire is van feltétlenül szüksége az első időszakban az újszülöttnek és az anyukának.

Az én aktualizált babaváró listám így néz ki:

a babának:


  • kiságy matraccal és rácsvédővel, 2 db. gumis lepedővel
  • pelenkázó- praktikus, ha polccal, kis szekrénnyel egybeépített
  • pelenkázó szivacs, huzattal
  • szekrény vagy komód a kis ruháknak
  • babakád: nekünk IKEA-s ez is, praktikus csúszásgátló csíkkal ellátott kívül-belül, így fürdetéskor könnyen rá tudjuk helyezni a pelenkázóra
  • babakocsi- a legjobb a travel- system, azaz 3- az egyben: mély babakocsi, sportkocsi és autósülés (szerintem érdemes nem túl széles babakocsit választani a könnyedebb közlekedés miatt, de ne legyen túl kicsi az autósülése- a kislányom a miénket hamar kinőtte) 
  • 2 babatakaró
  • egyszerű fedeles kuka a használt pelenkáknak
  • 10 db textil pelus
  • 10 db frottír kendőcske a popsimosás utáni törölgetéshez
  • fültisztító pálcikák a köldökcsonk ecseteléséhez
  • puha sörtéjű hajkefe
  • 2 db fürdőlepedő
  • 1 csomag pelenka
  • 1 csomag popsitörlő kendő
  • 2 db hálózsák
  • ruhák: kb. 8 -10 db body, 8-10 db rugdalózó, 2 kabátka, 2 kis sapka (nagyobb babáknak lehet egyből 62- es méret, átlagos babáknak 56- os méret / télire vastag kezeslábas, vastag sapka
 anyukának:
  • szoptatós melltartók 3-4 db
  • papír melltartó betét 1 doboz
  • mellszívó- a kézi tökéletesen megfelel
  • egy kényelmes fotel a szoptatáshoz 
  • zseblámpa az éjszakai "programhoz"
Amit szándékosan hagytam ki a listáról:

  • babamérleg- szerintem felesleges izgalom forrása az állandó méricskélés, elég a védőnői látogatás alkalmával mérni a babát
  • légzésfigyelő- ha csak nincs rá orvosi javaslat, akkor szintén egy újabb stressz faktor az esetleges téves riasztások miatt
  • babaápoló kozmetikumok- érdemes mindenből a gyógyszertárit venni és használni amíg csak lehet
  • babatartó a kádhoz- az első pár alkalommal valóban félelmetes kicsit szabad kézzel tartani a vizes, mocorgó babát, de később ez már nem jelent gondot
  • cumi- én nagyon nem akartam adni a kislányomnak, mert nekem nem tetszik a babák (főleg a nagyobbak szájában) így, hogy nem próbáltuk, nem is hiányzik neki
  • cumisüveg- szerintem érdemes a szopizásra készülni lelkileg és fizikailag is, ha valamiért mégis gond lenne, és szükség lenne cumisüvegre nagyon könnyen, bármelyik gyógyszertárban, drogériában beszerezhető
  • csinos ruhácskák, vagy fiúknak nadrágok, ingek pár hónapos korban- én beleestem ebbe a hibába, jó néhány édes ruhát, kis pólót, nadrágot vásároltam a kislányomnak, de rá kellett jönnöm, hogy tényleg nem praktikusak, felcsúsznak, felgyűrődnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése